Saturday, December 11, 2010

L E L A K I . I D A M A N . S A Y A

assalamualaikum

entry arini . mimi nak berangan japp . teda masalahh kan ? yup . mimi dah single lama . :) kawan kawan ckp . mimi dah lama single . sbb mimi nie memilih . adoii . statement salah tuh kawan kawan . <3 saya xpenanh memilihh . bak kata pepatah mimi 

" org yg kita nak . xnak kt kita . tp bla org nak kt kita . kita xnak pulak "

paham x pepatah kat atas ? xpaham kalu xleh nk wat apa dahh . huhuhu . 

lelaki idaman mimi ialahh :

jeng .. jeng .. jeng ..

wahh . dah mcm man hunt dahh . 

* ada sense of humor
sebab saya suka gelakk . oleh sebab itu saya harus ada bf yg pndai buat lawak . kalu dia pendiam . ahh . lemau la mcm  tuh .

* caring
harus . wajib . caring . sbb kalu xcaring baek xyah jd bf anak dara orang la kan ?

* tidak mengongkong
ouhh . ini wajib . sbb sya xleh nk go dgn lelaki mengongkong . sbb saya xpnah mengongkong bf sya 

*tidak kebudak - budakkan 
kalu dia manja mcm budak budak . saya suka ! suka sgt . tp kalu pemikiran mcm budak budak . haa ! tu payahh !! so xmo xmo 

*ketinggian 175cm keatas 
saya suka lelaki yg tinggi !! sgt sgt sukaa

* saya suka lelaki badan sedap / though 
mimi suka gela laki bdan sedap2 . fuhh ! terbaekk !! tmbah2 . part lengan n dada dia though . <3

so that . sya leh wat mcm ni . and sniff dia . hum . best best !

*suka senyum sepanjang masa
lelaki mcm ni kalu dpt . xkesah . tgh mrh ka . sdih ka . happy ka . dia senyum n rilex jaa . fuhh ! dptt nieh . bahagianya hidop !

tgk . manis ja senyuman diaa :)

* lelaki yg suka berjalan 
sbb mimi nieh jenis . suka berjln . suka bershopping . suka jln jln ahh senang cita . so sya perlukan lelaki yg suka berjln utk teman sya . tnpa beleter walau sedikitt pun

*memahami 
lelaki yg memahami ada susah utk dcari . lelaki tuh kna paham . mimi xsuka sgt msg . hp jrang pegang . nak on call lehh tp tgk tyme . dia harus faham . siapakah fatin syamimi abdul rashid dan peragai beliau . 

*manja 
saya suka suka lelaki yg manja . sbb sya perlukan dia . disaat saya hendakkan perhatian dan belaian manja dri dia kan ?

*jenis melayan
lelaki yg jenis melayan . melayan segala galanya . melayan kerenah sya yg tah apa2 nieh . melayan cakap sya . lagi lagii . kalu dia melayan sya dgn senyuman dia . haa . sweet <3

*sweet
lelaki yg sweet . adalah idaman semua gadis gadis dan anak daraa . lelaki yg sweet dri percakapan dia . cara diaa . tindak tanduk dia . ciri ciri dia yg sweet adalah lelaki yg berjaya mencuri hati sya .

sweet lah mcm nieh !

* transportation
yeah . mayb org akn ckp mimi demand . tp mimi xsuka lelaki yg naek moto . ye la . kalu nk g dating . mesti kna naek moto kan . and for your information . mimi xpernah naek moto dgn kaum adam . except ayah mimi :) dgr ? mimi xpernah . dan xakan . sbb mimi xsuka . lgpun . anak dara naek moto dgn anak teruna nmpak xmanis . so kalu kaum adam . xdak kereta pun . mimi xkesah . naek public transpott je laa . lg sweet . spend tyme dlm public transpot :)

* be my bestfriend
lelaki yg menjadi bf sya harus . menjadi bestfriend sya jugak !! sbb sya nak berkongsi segala galanya dgn diaa . susah senang . i need u to lend me ur shoulder so that i can cry on u :)

*suka bergambarr
sbb mimi suka bergmbar . so lelaki idaman sya harus suka bergambarr juga . so kami leh amik tons of pic !! potret kenangan abadi :)


*lelaki yg ckap banyak !
lelaki ckp byk ni penting . sbb dia harus ! harus ! ckp bykk . sbb mimi ckp bnyakk . bnda akan lg sweet kalu kami suka melawan ! AHAHAAH . rasa meriah ja percintaan kami <3 hehehe

*lelaki yg sukakan laut 
sya suka laut . oleh sbb itu . lelaki itu harus suka laut jugak . so . kalu kami nk dating . leh la dating kt tepi pantai . maen kejar ombak . hehe. bina istana pasir . kan sweet tuh !!



kan sweet ?

*lelaki yg pandai bermain gitar
fuhh ! kalu la ada bf yg pndai maen gitarr and nyanyikan utk sya . hari harii . kan sweet ? nak nak nak nak mcm nieh !! nak lelaki pndai maen gitarr


*bukan lelaki yg pemarahh
eii . xmo la lelaki yg pemarahh ! takott ouhh !! dah tuhh . ada lelaki yg pndaii angkat tgn kt perempuan . fuhh ! lelaki yg ni . xlehh nk wat husband . 

haa . kan hodoh !! eii .xsuke !!!

*xsuka lelaki gatai !!!!!!
haa . yg ni . ciri paling pentingg . sgt sgt xsuka lelaki yg gataii . keja mintak yg pelik pelik . xdpt la ko yop sampaii ke tua !

*saya cinta lelaki yg rapat dgn kawan kawan saya 
dgr statement kat atas . lelaki jenis ini la yg membuatkan sya rasa cinta kt dia . sbb kawan2 syg bnda penting sya . jd . jikalau dia rapat dgn semua kawan saya . xke best tuh ! dpt lepak n gelak gelak skali 

*suka lelaki yg leh rapat dgn family saya !
saya suka laki mcm ni :')

*lelaki yg baek
ciri ini wajib ! xnak laki yg jahat .

*lelaki yg beragama 
lelaki ini haruslah kuat agamanya . supaya dia dpt membimbing sya ke jalanNYA . slpas kami bernikah nnti . :)

*lelaki yg berpelajran . dan pelajaranya harus lebih tinggi dari sya !
faham faham la sendiri statement ni kayh ?

yeahh . ini hanyalah ciri ciri lelaki idaman . tapi xsemua lelaki ada ciri kat atas nie kan ? sbb manusia suma xperfect . sedangakn mimi pun xperfect . di atas ini hanyalah sekadar angan2 . :) tapi kalu dpt lelaki aka bf incoming yg ada semua ciri2 kat atas nie . terbaekk jugakk kan ? <3 insyaallah . doa doakan lah yg terbaek utk mimi . amin :)

                                                         with loves.
                                                                               fatinsyamimiabdulrashid

4 comments:

  1. some of the ciri-ciri yg u state,similar to the one in my list too
    -hadaina- my blog : http://thenhd.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. weyhh...smua ppuan r like dis syg..tetambahh aku..tp ang lupa tabah satu agii..
    "lelaki yg low profile".."lelaki yg rupa paras tak seberapa"<its not dat im saying yg my sayang ta da rupa..aku lg suka yg ppuan lenn ta brapa tgk sgt.. :) so aku ta la cpt jelesh..!

    ReplyDelete
  3. ehh . aku nak la bf aku muka comey . so that aku leh tatap muka dia hari hari :) jelesh ? aku bukan perempuan yg cpt jelesh . tgk la dulu aku dgn K mcm mna . hati ckp jelesh . tp muka cool n sbar ja . :D

    ReplyDelete